
DOOH BERGEN
Digital Out Of Home
Bergens største lokale Digital Out Of Home nettverk
HVA ER EGENTLIG DOOH ADVERTISING?
Digital Out Of Home stammer fra OOH, eller "utendørs" som det ofte kalles, dette er en fellesbetegnelse for all visuell annonsering som foregår utenfor hjemmets fire vegger. Med andre ord reklame som er rettet mot konsumenter som er på farten på offentlige og kommersielle lokasjoner.
Bergen by skiller seg vesentlig ut fra øvrige byer og tettsteder i Norge. Her gis det ikke tillatelse til reklame i det offentlige rom slik vi er vant med fra andre byer i Norge og utlandet. Dette strekker seg tilbake fra 2005 da byens politikere ville innføre en avtale om byromsreklame med Clear Channel, og deretter på nytt i 2015 med JCDecaux, men begge disse forsøkene ble møtt med store folkeaksjoner som til slutt medførte at politikerne snudde i sakene.
Dette har vi tatt til etterretning og derav har vi etablert oss på ulike lokasjoner som gjør at vi summert oppnår en god digital dekning i Norges nest største by. Foruten enkelte kjøpesentre og flyplassen som stort sett er dominert av ovennevnte aktører, finnes det ikke andre fullverdige alternativer enn det vi tilbyr når det kommer til Digital Out Of Home i Bergen.